Yakın Dövüş Ninja
Bölümümüzdeki Yakın Dövüş Ninja Kılavuzu oldukça eski olması sebebiyle yeni ve güncel bir kılavuzun size daha yararlı olacağını düşünerek topladığımız bilgiler ile yeni bir kılavuz hazırlamış bulunmaktayız.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]Her açılan NİNJA karakteri yukarıdaki gibi standart statu puanıyla başlar.
Karakterinizi geliştirirken dağıtacağınız statu puanları karakterinizin gelişimini önemli ölçüde etkileyecektir.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.](HP: -Health Point- Yaşam Puan Barı | SP: -Skill Point- Sihir Puan Barı | ST: -Stamina- Dayanıklılık Barı)
Vit (Vitality / Yaşam Enerjisi) : Karakteriniz için 2. derece önem taşıyan statu puanıdır. Her vereceğiniz VIT puanı HP barınıza
puan yükleyecek, defansınızı ise 1 puan arttıracaktır. Statu sıralamanızda 90 puana ulaştırmanız gereken 2. statudur.
Int (Intelligent / Zeka) : Karakteriniz için 4. derece önem taşıyan statu puanıdır. Her vereceğiniz INT puanı SP barınıza puan
yükleyecek, büyü savunmanızı 1 puan yükseltecek, skill güçlerinizi arttıracaktır. Statu sıralamanızda 90 puana ulaştırmanız
gereken ilk statu. Karakterinizin skill gücü için mutlaka 90'a ulaştırmalısınız.
Str (Strength / Güç) : Karakteriniz için yararlılık bakımından 3. derece önem taşıyan statu puanıdır. Her vereceğiniz STR puanı
düz vuruşlarınızı bir miktar arttıracaktır. Yararlılık bakımından en sona bırakılabilir, tercihinize göre 3. sırada da puan vermeye
başlayabilirsiniz.
Dex (Dexterity / Çeviklik) : Karakteriniz için yararlılık bakımından 1. derece önem taşıyan statu puanıdır. Her vereceğiniz
DEX puanı ST barınıza puan yükleyecek, atak skillerinizin hasarını bir miktar attıracaktır. Ayrıca
sağladığı çeviklik ile yere düştüğünüzde daha hızlı kalkmanızı sağlayacak, savuşturma verecektir. Yararlılık bakımından 1.
sırada 90'a ulaştırmanız tavsiye edilir. Elbette ki tercihinize göre son sıraya da bırakabilirsiniz.
Temel olarak bir geliştirme kalıbı düzenleyecek olursak, ilk önce DEX, ardından VIT puanını 90'a ulaştırmanız ardından STR'i 90 puana
ulaştırmanız tavsiye edilir.
Bu tür bir gelişimi isterseniz 2 DEX 1 VIT vererek yapabilir, isterseniz VIT puanını belli bir seviyeye çıkarıp ardından full DEX puanı
giderek DEX'i fulledikten sonra VIT'i fulleyebilirsiniz. Statu değerlerinde önemli olan öncelikle DEX'i full hale getirmektir.
YETENEK GELİŞİMİ
Ninjaların geliştirme biçimi, skillerindeki vuruş değerleri özelliğinden dolayı güzel bir karakterdir.
Tek bir amaç ile kullanacağımız bir karakter olması bakımından bizlere kolaylık sağlamaktadır. Bir ninjanın
gücünü, skill sıralaması ve kullanım kabiliyeti belirliyecektir. Ninja karakteri elinizin çabukluğu ile
oldukça alakalıdır. Yani ne kadar seri olursanız o kadar sizin için yararlı olacaktır.
Yakın dövüş sınıfı bir ninja, diğer karakterlere göre biraz daha nazlı bir gelişim sergileyen bir karakterdir.
Skill hasarları bakımından oldukça güzel bir karakterdir ve düz vuruş yapmanıza gerek kalmadan yeteneklerin
doğru kullanımı ile başarılı bir düello yapabilirsiniz ve elde ettiğiniz sonuç sizi tatmin eder. Seri kullanım
ile gerçekleştireceğiniz bir skill vardır ki size büyük bir başarı getirecektir ve yapacağınız düellolarda
güzel bir sonuç elde edebilirsiniz.
5 Adet olan skiller Destek ve Atak olmak üzere iki bölüme ayrılır. Destek skili Kamuflaj skillidir. Atak
skilleri ise Suikast, Bıçak Çevirme, Zehirli Bulut ve Hızlı Saldırı skilleridir.
• Destek Skilleri •
Kamuflaj skilli, kullanıldığında ''Suikast zarar artışı'' sağlayan bir skilldir. Yanındaki '' Kullanıldığında Saldırıları Durdurur '' özelliği skille güzellik katan özelliktir. Bu özellik sayesinde karakterinize gelebilecek saldırılar durmuş olur. Verdiği '' Suikast Zarar Artışı '' Güncel Seviyesi geliştirildikçe değişim gösterir. Pasif bir yetenek olması bakımından kullanımı sırasında rakibine hiçbir etken sağlamamaktadır. Ancak doğru kullanımı ile rakibinizde ciddi hasarlara yol açabilirsiniz ki bu sizin
yararınıza olacak bir durumdur.
• Atak Skilleri •
SUİKAST
Suikast skilli 15 sn'lik dolum süresi ile Yakın dövüş Yeteneklerinin en kısa dolum süresine sahip olan skilldir. Bu nedenle skill sıralamasında ilk sırada yer alır. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak ''Hedef kim?'' yazısı belirecektir. Skillin kaçma ihtimali kullanıma göre değişebilir, hedef hareketli konumda ise suikast yeteneği kullanıma göre çeşitlilik gösterir, bu nedenle dikkatli olmak gerekir. Alan skilli olmasa da yan yana olan canavarlara etki edecektir. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinize getirdiğiniz Çeviklik efsunu da üzerindeki değer kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarı artacaktır. Ayrıca, Skiill Saldırı Değeri ile de artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
BIÇAK ÇEVİRME
Bıçak Çevirme skilli 25 sn'lik dolum süresine sahip olan bir skilldir. Bu nedenle skill sıralamasında ikinci sıradaya sahiptir. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak ''Hedef kim?'' yazısı belirecektir. Skillin kaçma ihtimali var denecek kadar çoktur, hedefi iyi takip etmek gerekir, bu nedenle hedefe iyice yaklaşıp güzel ve etkili kullanım ile hedefe zarar verebileceksiniz. Alan skilli olmasa da yan yana olan canavarlara etki edecektir. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinize getirdiğiniz Çeviklik efsunu da üzerindeki değer kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarını arttıracaktır. Ayrıca, Skiill Saldırı Değeri ile de artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
ZEHİRLİ BULUT
Zehirli Bulut skilli 25 sn'lik dolum süresine sahip sekmeli bir skilldir. Alan skillidir. Hedeflediğiniz canavara vurur, vurduktan sonra yakınındaki herhangi bir canavara seker. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak ''Hedef kim?'' yazısı
belirecektir. Skillin kaçma ihtimali yoktur, hedefi mutlaka vuracaktır. Skill '' Uzun Menzilli Saldırı '' özelliğine sahip olmakla birlikte adından da anlaşılabileceği gibi skillin rakibe '' Zehir Saldırısı'' uygulama özelliği ile de harikalar yaratacak bir yetenek olduğu kavranılıyor. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinzie getirdiğiniz Çeviklik efsunu da üzerindeki değer
kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarını arttıracaktır. Ayrıca, skill Saldırı Değeri ile de artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
HIZLI SALDIRI
Hızlı Saldırı skilli 20 sn'lik dolum süresine sahip bir skilldir. Alan skilli değildir, çizgisel bir yol izler; hedeflediğiniz canavara vurur. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak "Hedef kim?" yazısı belirecektir. Skillin kaçma ihtimali kullanıma göre değişiklik sağlar, hedeflediğinizde hedefe yönelir ve saldırıya geçer. Hedef o sırada başka bir noktaya yönelir ise saldırınız başarı ile sonuçlanmayabilir. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinize getirdiğiniz Zeka efsunu da üzerindeki değer kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarını arttıracaktır. Ayrıca, skill Saldırı Değeri ile de
artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
YETENEK GELİŞİMİ
Ninjaların geliştirme biçimi, skillerindeki vuruş değerleri özelliğinden dolayı güzel bir karakterdir.
Tek bir amaç ile kullanacağımız bir karakter olması bakımından bizlere kolaylık sağlamaktadır. Bir ninjanın
gücünü, skill sıralaması ve kullanım kabiliyeti belirliyecektir. Ninja karakteri elinizin çabukluğu ile
oldukça alakalıdır. Yani ne kadar seri olursanız o kadar sizin için yararlı olacaktır.
Yakın dövüş sınıfı bir ninja, diğer karakterlere göre biraz daha nazlı bir gelişim sergileyen bir karakterdir.
Skill hasarları bakımından oldukça güzel bir karakterdir ve düz vuruş yapmanıza gerek kalmadan yeteneklerin
doğru kullanımı ile başarılı bir düello yapabilirsiniz ve elde ettiğiniz sonuç sizi tatmin eder. Seri kullanım
ile gerçekleştireceğiniz bir skill vardır ki size büyük bir başarı getirecektir ve yapacağınız düellolarda
güzel bir sonuç elde edebilirsiniz.
5 Adet olan skiller Destek ve Atak olmak üzere iki bölüme ayrılır. Destek skili Kamuflaj skillidir. Atak
skilleri ise Suikast, Bıçak Çevirme, Zehirli Bulut ve Hızlı Saldırı skilleridir.
• Destek Skilleri •
Kamuflaj skilli, kullanıldığında ''Suikast zarar artışı'' sağlayan bir skilldir. Yanındaki '' Kullanıldığında Saldırıları Durdurur '' özelliği skille güzellik katan özelliktir. Bu özellik sayesinde karakterinize gelebilecek saldırılar durmuş olur. Verdiği '' Suikast Zarar Artışı '' Güncel Seviyesi geliştirildikçe değişim gösterir. Pasif bir yetenek olması bakımından kullanımı sırasında rakibine hiçbir etken sağlamamaktadır. Ancak doğru kullanımı ile rakibinizde ciddi hasarlara yol açabilirsiniz ki bu sizin
yararınıza olacak bir durumdur.
• Atak Skilleri •
SUİKAST
Suikast skilli 15 sn'lik dolum süresi ile Yakın dövüş Yeteneklerinin en kısa dolum süresine sahip olan skilldir. Bu nedenle skill sıralamasında ilk sırada yer alır. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak ''Hedef kim?'' yazısı belirecektir. Skillin kaçma ihtimali kullanıma göre değişebilir, hedef hareketli konumda ise suikast yeteneği kullanıma göre çeşitlilik gösterir, bu nedenle dikkatli olmak gerekir. Alan skilli olmasa da yan yana olan canavarlara etki edecektir. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinize getirdiğiniz Çeviklik efsunu da üzerindeki değer kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarı artacaktır. Ayrıca, Skiill Saldırı Değeri ile de artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
BIÇAK ÇEVİRME
Bıçak Çevirme skilli 25 sn'lik dolum süresine sahip olan bir skilldir. Bu nedenle skill sıralamasında ikinci sıradaya sahiptir. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak ''Hedef kim?'' yazısı belirecektir. Skillin kaçma ihtimali var denecek kadar çoktur, hedefi iyi takip etmek gerekir, bu nedenle hedefe iyice yaklaşıp güzel ve etkili kullanım ile hedefe zarar verebileceksiniz. Alan skilli olmasa da yan yana olan canavarlara etki edecektir. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinize getirdiğiniz Çeviklik efsunu da üzerindeki değer kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarını arttıracaktır. Ayrıca, Skiill Saldırı Değeri ile de artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
ZEHİRLİ BULUT
Zehirli Bulut skilli 25 sn'lik dolum süresine sahip sekmeli bir skilldir. Alan skillidir. Hedeflediğiniz canavara vurur, vurduktan sonra yakınındaki herhangi bir canavara seker. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak ''Hedef kim?'' yazısı
belirecektir. Skillin kaçma ihtimali yoktur, hedefi mutlaka vuracaktır. Skill '' Uzun Menzilli Saldırı '' özelliğine sahip olmakla birlikte adından da anlaşılabileceği gibi skillin rakibe '' Zehir Saldırısı'' uygulama özelliği ile de harikalar yaratacak bir yetenek olduğu kavranılıyor. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinzie getirdiğiniz Çeviklik efsunu da üzerindeki değer
kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarını arttıracaktır. Ayrıca, skill Saldırı Değeri ile de artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
HIZLI SALDIRI
Hızlı Saldırı skilli 20 sn'lik dolum süresine sahip bir skilldir. Alan skilli değildir, çizgisel bir yol izler; hedeflediğiniz canavara vurur. Skill hedefleme alınarak kullanılır, hedefiniz yok ise skill çalışmayacak "Hedef kim?" yazısı belirecektir. Skillin kaçma ihtimali kullanıma göre değişiklik sağlar, hedeflediğinizde hedefe yönelir ve saldırıya geçer. Hedef o sırada başka bir noktaya yönelir ise saldırınız başarı ile sonuçlanmayabilir. Her verilen DEX puanı hasarı yükseltecektir. Ayrıca itemlerinize getirdiğiniz Zeka efsunu da üzerindeki değer kadar DEX değeri vereceği için saldırı hasarını arttıracaktır. Ayrıca, skill Saldırı Değeri ile de
artmaktadır. Kullandığınız silah skill üzerinde değişiklik yaratacaktır. Silahınızın Saldırı Değeri ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek hasar verecektir.
• Sıralama •
Yakın Dövüş Ninjalarda skill sıralaması kullanılış bakımından kişiye ve zevklere göre değişeceği için
Atak Ninja Gelişimi olarak iki temel kısma ayrılır.
Atak Ninja Skill Sıralaması:
• Sıralama 1 •
Suikast
Bıçak Çevirme
Hızlı Saldırı
Zehirli Bulut
Kamuflaj
Atak Ninja geliştirmenin iki yolundan birincisini şekildeki gibi sıralayabiliyoruz. Skill sıralamanız itemleriniz
ile de ilgilidir. Yukardaki kalıp dengeli bir gelişim olarak varsaydığımız atak üzerine kurulu skill sıralamasıdır.
İlk masteriniz olarak atak bir skill olarak ''Suikast''yeteneğini açmanızı tavsiye ederken, 2. skilllinizi
''Bıçak Çevirme'', 3.skillinizi yine atak skilli olarak ''Hızlı Saldırı'', 4.skillinizi ''Zehirli Bulut'', 5.skilliniz
ve son yeteneğiniz olarak ''Kamuflaj'' skillini master yapmanızı tavsiye ederim.
Skill kullanım sırası ile kullanışa göre şekillenebilir ama öncelikle şunu yapmanız kesinlikle size fayda gösterecektir;
1.skilliniz Kamuflaj olup rakibin konumuna göre zarar artışının çeşitlilik göstereceği bir skilldir. Kamuflaj skillinizi
kullandıktan sonra rakibe ''Suikast'' skilli ile atak yaparsanız vuruşunuzda artış olacaktır. Akabinde kullanılacak
yetenek kullanıcı zevkinize ve itemlerinize göre değişiklik gösterebilir.
• Sıralama 2 •
Suikast
Bıçak Çevirme
Zehirli Bulut
Hızlı Saldırı
Kamuflaj
İsteğe Bağlı;
• Sıralama 3 •
Suikast
Bıçak Çevirme
Kamuflaj
Hızlı Saldırı
Zehirli Bulut
Yukarıdaki iki sıralamada olduğu gibi ilk olarak destek skilli olarak tanımlanan ''Kamuflaj'' açıp ardından
atak skillerini kullanmaya dayanan gelişimdir.